Hakkımda

Fotoğrafım

Astrolog Semavii. Aylık burç yorumları, yıllık burç yorumları ve Astroloji makaleleri, Astroloji Danışmanlık
sema_mavii@hotmail.com Tel: 05539830191

25 Ağustos 2015 Salı

SİZİ NE HAREKETE GEÇİRİR - ASTROLOJİK GÖSTERGESİ

SİZİ NE HAREKETE GEÇİRİR?

(Bu yazım 23 Ağustos 2015 Akşam Gazetesi Pazar Ekinde yayınlandı. Yazının linki: 

http://www.aksam.com.tr/pazar/koclar-yerinde-duramaz/haber-435288)

(Burada yazının daha geniş halini yayınlıyorum sizin için. )

Sizi harekete geçiren, motive eden gücün Astrolojik göstergeleri birden fazladır tabii ve detaylı bir doğum haritası analizi gerektirir.
Ancak kısa yoldan, pratikten sizlere bir tuyo vereyim!

YÜKSELEN BURCUNUZUN YÖNETİCİSİ NEDİR?



Evet, doğru anladınız!
Sizi harekete geçiren ve motive eden güç Yükselen burcunuz ve Yükselen burcunuzun yöneticisinden gelir. Yakıtınızı ondan alırsınız.
Yükselen burcunuzun yönetici gezegenini okuyarak sizi harekete geçiren ve motive eden şeyin özelliklerini anlayacak ve fikir edineceksiniz.

Yükselen Burcunuz ve Yönetici Gezegeni

Koç – Mars
Boğa – Venüs
İkizler – Merkür
Yengeç – Ay
Aslan – Güneş
Başak – Merkür
Terazi – Venüs
Akrep – Plüton (ve Mars ayrıca)
Yay – Jüpiter
Oğlak – Satürn
Kova – Uranüs (ve Satürn ayrıca)
Balık – Neptün (ve Jüpiter ayrıca)

Doğum haritasını bilenler ve biraz olsun Astroloji bilgisi olanlar ayrıca, doğum haritasında Yükselen burcun yöneticisinin bulunduğu burcu da dikkate alarak okusunlar.

Örn: Yükselen burcunuz İkizler ise, Merkür yönetici gezegenidir. Merkür diyelim doğum haritanızda, Aslan’da olsun. O zaman Aslan’da olan Merkür şeklinde yorumu detaylandırmak gerekir ama burada bunu yazmak için yerimiz dar. Onun için ben sadece Merkür bazında yorum getireceğim konuya.
Şimdi…
Yükselen burcunuz ve Yöneticisine göre sizi harekete getiren güç neymiş bakalım…

Koç - Mars
Mars hareket demektir, kımıldamak, somut eylemler yapmak demektir. Siz masa başında oturarak iş yapmak istemezsiniz, illa ki fiziksel hareket istersiniz. Fiziksel hareket etmezseniz, hasta olursunuz adeta. Yaşam neşeniz ve gücünüz hareketin ta kendisidir ve düsturunuz, “Just do something!” Yani durma, bir şeyler yap!
Spor, dans, koşu, bir işe atılmak, bir macera yolculuğuna katılmak, aşık olmak… İşte hareket!
Yaşamaya odaklı ve yaşama cesareti olan birisiniz. Yarışmacı yanınız da vardır. Kışkırtılırsınız, rekabet duygusu sizde kazanmak arzusu doğurur ve kazanmak için harekete geçersiniz.
Bir şey için savaşmak ve zafer kazanmak…! En büyük adrenalindir sizin için. İlk olmak, en önde olmak, başlatan olmak, orijinal olmak… Kendi olmak… İşte sizi kışkırtan ateşleyen güçler!

Boğa – Venüs
Bu yumuşak ve parlak güzellik, estetik, barış ve uyum gezegeni Venüs, sizi “huzur” ve “güzellik” kamçılar, diyor. Kaostan, gürültüden ve kargaşadan biraz olsun uzaklaşıp, doğaya açılmak sizi şarj eder adeta. Yeşilin içinde, mis gibi çiçek kokuları arasında kendinize gelir, yorgunluğunuzu atarsınız. Ayrıca ne yaparsanız yapın, yaptığınız işte veya yaşadığınız ortamda estetiğin, huzur ve güzelliğin izlerini ararsınız, olmadı kendiniz el atarsınız bu koşulları yaşadığınız ortamda sağlamak için. Müzik, tiyatro vs sanat da ruhunuzu besler, hayatı anlamlı kılar sizin için.
Sevdiğiniz bir işi yapmak sizi harekete geçirir. Sevmediğiniz bir işte, elinizi oynatmak istemezsiniz.
Güvenli olmak ve güvende olmak ihtiyacı da sizi kamçılayan güçlerden biridir doğal olarak.

İkizler –Merkür
İletişim! İletişim sizin ekmeğiniz ve suyunuzdur. İnsanlarla iletişim kuramadığınız bir gün olsun, o gün sizin için boş geçmiştir adeta. Ne şekilde olursa olsun, ister yazarak, ister konuşarak veya ister şarkı söyleyerek, illaki “seslenmek” istersiniz çevrenize ve dünyaya. Mutlaka söyleyecek sözleriniz vardır. Ve öğrenecek çok şey vardır sizin için. Bir haberi kaçırdığınızda hayıflanırsınız. Yeni bir şey öğrendiğinizde heyecan duyar, hemen onu başkalarıyla paylaşmak istersiniz.
Soru sormak da ihtiyacınızdır.
Ve en önemlisi tabii, fikir üretmelisiniz siz, motivasyon ve hareket kaynağınızdır sizin.

Yengeç – Ay
Ay demek sezgiler, hisler ve duygular… Evet, siz ne yaparsanız yapın, hissetmelisiniz, duygularınızla olaya katılmalısınız. Başka türlü yapmak sizi tatmin etmez. İşiniz düşünmek gerektiren veya bilimsel alanda bir iş olsa bile, illa ki ona da bir duygu katarsınız. Hislerinizle çevreye, hayata ve insanlara bakarsınız. Ve açıkçası en doğru tahlilleri de siz yaparsınız. Öte yandan, duygusal yanınız bazen ağır basıp, duyguların gölgesinde hareket etmeye de meyledersiniz bazen. İşte o zaman biraz alıngan, huzursuz, şüpheci, buluttan nem kapan ve güvensiz hissedersiniz kendinizi. Yine de, kendinizi toplar, pozitif duygulara yönelirsiniz. İnsanlara duygularınızı gösterir, belli edersiniz hareketlerinizle ve karşıdan da bunu beklersiniz.

Aslan – Güneş
Güneş’in kendine güvenen insanı..! İşte, sizi harekete geçiren en büyük güç, içinizde kendinize olan güveniniz ve yaşama olan güveninizdir. Tıpkı Güneş gibi, hayata pozitif bakmak, ışık saçmak, aydınlatmak ve hayatı ısıtmak istersiniz. Dert, problem vs sizi sıkar. Kendinizi zayıf hissettiren şeylere set çeker, kendine güvenle ve korkusuzca hayata atılırsınız. Sizin motivasyonunuz içinizden gelir, kendinize olan içsel güven ve yaşama olan tutkunuzdan gelir. Öte yandan, kimi zaman Güneş’in gölgesine düşebilirsiniz aman dikkat, bir egosantrik olmak riskine karşı!..

Başak – Merkür
Merkür İkizler ve sizin yönetici yıldızınızdır. Tabii kullanım farkı vardır aranızda. İkizler hava grubu, değişim sever, yerinde duramaz, bir sürü haber, bilgi vs peşinde koşarken, siz daha ağır efendi/hanımefendi tarzı bir iletişimcisinizdir. Merkür sizde daha çok insanlarla ve hayatla iletişim kurmaktan ziyade, olaylar, iş ve hizmet üzerinden etkili olur. Yani, sizi motive eden güç en başta “çalışmak”tır. Bir işiniz olmalı, zekanızı besleyen, fikirlerinizi ve yüksek teknik becerilerinizi kullanmanıza imkan ve zaman veren. İş, çalışmak sizin hayat tarzınızdır. Bir şey üzerinde saatlerce çalışabilirsiniz, yorulmadan, dinlenmeden. Merkür ayrıca size pozitif bir şüphecilik ve sorgulama yeteneği verir. Gözünüzden insanların ve olayların yanlışları kaçmaz… Ve fikir üretmek, fikirleri geliştirmek, daha iyi bir seviyeye çıkartmak arzusu da sizi kamçılar.

Terazi – Venüs
Venüs’ün estetik, güzellik sever diğer burcu olarak, çevrenizde güzellik olmalı her zaman. Ha, güzellik yetmez ayrıca, estetik ve şıklık da olmalı. Kaliteli, şık ve estetik ortamlarda bulunmak, arkadaşlar, sevgili veya eşinizle şık bir masada yenen akşam yemeği, yapılan güzel sohbetler, romantik hareketler tam size göredir. Bunlar size yaşadığınızı hissettirir adeta. Postayla gelen sepet dolusu bir kırmızı gül hediyesi aldığınızda, kendinizi dünyanın en mutlu ve en özel insanı hissedersiniz. Erkek olsun kadın olsun, sevildiğinizi duyduğunuzda, dünya başka bir güzel olur sizin için, hayatın anlamını bulmuş gibi olursunuz. Beğenilmek, sevilmek, iltifat almak sizi yumuşatan şeylerdir, bunlara dayanamazsınız. Öte yandan, bunun gölgesine kaçmak riskine aman dikkat, sırf “seni seviyorum” diyerek, size her şeyi yaptırabilir partneriniz.. Sevilmek çok güzel ama ilişkide dozu da bilmek gerekir.

Akrep – Plüton
Akrep’in diğer yöneticisi Mars’ı yukarıda okuyabilirsiniz ilaveten. Ama bir numaralı yönetici yıldızına gelirsek, yani “büyük dönüşüm” gezegeni Plüton’a… Bu gizemli, dönüşüm ve güç gezegeni sizi nasıl harekete geçirir?.. Gizem… Gizeme bayılırsınız. Zaten kendiniz çok gizemli birisinizdir, her şeyi konuşan hiçbir şey söylemeyen biri!.. Ketumsunuzdur, insanlar ağzınızda cımbızla laf alır adeta. Belki çok şey konuşursunuz sanılır ama sonra perdenin arkasında başka gerçekler vardır… Merak uyandırırsınız sürekli.. İşte, sizin motivasyon araçlarınızda biri gizemlilik ve bir amaca gizlice hazırlanmak ve zafere ulaştı mı, haberi patlatmak! O zamana kadar ser verir sır vermezsiniz.
Ve tabii, bir konuda zafer kazanmak, güç elde etmek arzusu ve hırsı sizi harekete geçiren en önemli güçtür diyebilirim.

Yay – Jüpiter
Yücelik, bilgelik, insanlara iyilik götüren Tanrıların Tanrısı Jüpiter, nam-ı diğer Zeus!.. Bolluk, bereket ve şans yıldızı. Ayrıca şifa gezegenlerinden biri.
İnandığınız bir hedef ve amaç olmalı sizin için ve o hedef sizi “daha iyiye,” daha yükseğe ulaştırmalı… İşte, o zaman sizi tutana aşk olsun! Ve kendinizle yarışırsınız adeta. Gerek kendinize gerek çevrenize bolluk, bereket, pozitif enerji ve iyilik saçmak istersiniz. Pozitif inanç ve hevesinizle iyi şansı da kendinize çekersiniz. Öte yandan, Jüpiter’in gölgesine düşme riskiniz vardır bazen; şansınıza güvenin ama hazırlanmayı da ihmal etmeyin. Jüpiter insanı için özgürlük çok önemlidir. Özgürlüğünüzü kısıtlayan görev ve sorumluluklardan kaçarsınız. Serde savaşçılık da vardır, sıkıcı görevleri yapmaz ama gider savaşırsınız meydanlarda.
Jüpiter ayrıca çok iyi bir Öğretmendir ve Şifacıdır. İnsanlara öğretmek istersiniz veya şifa vermek istersiniz. 

Oğlak – Satürn   
Gülü seven dikenine katlanır… Sizin yaşam düsturlarınızdan biridir. Hayata o kadar gerçekçi bakarsınız ki, onun için sizi hiçbir şey kolay kolay şaşırtmaz. Zaten Zodyak’ın en planlı, programlı, en disiplinli ve en çalışkan üyesisinizdir. Çalışan, disiplini olan insanın şansa ihtiyacı yoktur, değil mi? Şansınızı kendiniz yaratırsınız. Hayat zorluklarla başa çıkanı zirveye çıkarır. İşte, siz de o zirvede yerinizi er ya da geç alırsınız. Harekete geçiren gücünüz ise,”geleceği ve kariyerinizi planlamak”tır.  İyi planlama, sabır,  sağlam strateji ve gerisi çalışmak çalışmak çalışmaktır. Zamanın Efendisi Satürn, size zamanı kullanmayı öğretir. Bir karınca gibi ince ince geleceğinizi işlersiniz. Ve sonra da, Zamanın Efendisi olursunuz!
Öte yandan, Satürn’ün gölgesine kaçınca bazen gerçeklerin dozunu kaçırıp, karamsarlık ile gerçekçiliği karıştırmak ve bundan dolayı da melankoliye kapılmak riskiniz vardır. Aman ayrımı iyi yapın derim.

Kova – Uranüs
Satürn ikinci yönetici yıldızınızdır, Satürn’ü de okumanızı tavsiye ederim. Ama gelelim, bir numaralı gezegeniniz Uranüs’e… Ah o çılgın, o devrimci, o isyankar, hatta ihtilalci değişim yıldızı Uranüs!. Dünyayı değiştirmek istersiniz, elinizde bir sihirli sopanız olsa. Ama olmayınca ne yaparsınız, Uranüs’ün “yüksek voltajlı sezgisel gücünden” faydalanırsınız! Değişim sizin en büyük motivasyon gücünüzdür. Bir şeyler sürekli aynı kaldı mı bir süre sonra sıkılırsınız. O düzeni kuran siz bile olsanız. Ancak, Satürnyen yanınız ise, size radikal değişimler yıkım getirir, der ve uyarır, sabret, zamanını bekle, hazırlan ve bingo! Eski olan şeylere dayanamazsınız, size modern lazımdır, yeni bir şeyler lazımdır ve her şeyden önce özgürlük lazımdır. Kendinizi özgür hissetmek motivasyonun en büyüğüdür sizin için.
Ve zeka, bilgi ve akıl. Akıllı ve bilgili insan olmak arzusu da sizi kamçılar adeta.

Balık – Neptün
İdealizm… İnanç… Hayal… Bir hayali olmalı insanın, değil mi? Yoksa hayat yaşanmaya değer mi?.. İşte, sizin düsturunuz budur. Hayale ulaşmak birinci derdiniz değildir, o hayalle yatıp kalkmak, ondan güç, şevk almak, onun için aşkla çabalamak en güzel şeydir sizin için. Sizi motive eden şeylerden biri de, romantizm ve duygulardır. Ne zaman ki, duygularınızı ortaya koymaya başlarsınız, o zaman çiçek gibi açılırsınız. Bunun için büyük şeyler olması gerekmiyor, sizi huşu içinde duygudan duyguya götüren güzel bir klasik müzik dinletisi, sevgilinizden gelen sevgi dolu bir mesaj veya bir sokak hayvanının kurtarılmasını gösteren kısa bir video.. O zaman hayat anlamlıdır sizin için.
Öte yandan, hayalinizin gölgesine düşmek riskine dikkat. Hayali düşünmekten harekete geçmemek veya hayali ne pahasına olursa olsun elde etmek arzusu gelişebilir içinizde bazen. Aman dikkat buna.

PARLAK ŞANS YILDIZI SİZİNLE OLSUN HER DAİM!..


Astrolog Semavii 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder